måndag 7 april 2008

Undantaget som bekräftar regeln

Hittade just en länk med texten "nästa blogg" och fann mig helt plötsligt mitt i en blogg om en tjej som pluggar på stipendium i Siena. Kan världen kännas mindre?

För övrigt har jag nyligen läst ut "Extremt högt och otroligt nära" av Jonathan Safran Foer. Det händer då och då att jag gör ett undantag och läser böcker som faktiskt är yngre än 20 år gamla (mer om det en annan gång) och den här gången var det mer än lyckat! Mycket talade för att jag inte skulle tycka om boken, men ack så fel jag hade! Trillade igenom den på bara några dagar. (Tro med andra ord INTE på recensionen av den på dagensbok.se!)

Idag blir det mer skissande på arkitektprovet, inköp av material till tidigare nämnda hemuppgift och fika med systern.

Inga kommentarer: