måndag 31 mars 2008

Ziggy Stardust

...så var det äntligen dags för lite ledighet igen! Visserligen finns alltid chansen att de ringer från jobbet och vill ha dit mig, men jag väljer att blunda för det idag.

Som saker och ting ligger till just nu slutar det tyvärr alltid med att jag är ledig när "alla andra" pluggar/jobbar, vilket är jäkligt skönt första dagen och sen riskerar att tråka ut mig fullständigt. (Inga depressioner än dock, haha!) Jag läste en gång att det finns planeter i solsystemet som det vore möjligt att åka till men som det skulle ta evinnerligt lång tid att ta sig hem ifrån. Det beror tydligen på att planeternas banor inte är formade som cirklar, alltså ökar och minskar deras avstånd till de andra planeterna beroende på var i omloppsbanan runt solen de befinner sig. (Det är inte, som någon föreslog, för att "det kanske är motvind på tillbakavägen".) Ibland känns mina veckor som de planeternas banor. Helgerna är tillfällena då jag befinner mig nära alla andra för att sedan sätta kurs rakt bort måndag morgon och återvända när lördag börjar närma sig igen.

Idag gör det faktiskt ingenting eftersom jag ska jobba med arkitektprovets hemuppgift. Wish me luck!

1 kommentar:

Nina sa...

tackar för kommentaren, din gamla skojare där. en och annan syster har skvallrat om dina upptåg, förresten! detaljer snart, hoppas jag.