tisdag 30 juni 2009

Film, film, film...

Det har blivit mycket film det senaste.

Det började med att jag och Carp hyrde en var. Hennes var blev Järn 3:an. Jag undrade i mitt stilla sinne om det var fråga om två timmar koreaner som bankar skiten ur varandra med tja...golfklubbor kanske. Fel genre! Visade sig vara en jättefin historia om en man som flyttar in i tillfälligt tomma lägenheter och lagar trasiga saker som tack och en kvinna som funderar på att lämna sin man som slår henne. Huvudpersonerna säger knappt ett ord till varandra trots att de medverkar i många scener ihop - fantastisk idé!

Mitt val var The Lady Vanishes. Har länge velat se fler filmer av Hitchcock och gjorde äntligen slag i saken. Tycker mycket om "gammal" film! Just den här var inte den bästa jag sett, men trots det väldigt bra. Man får vad man förväntar sig och det räcker gott och väl i det här fallet!

Slutligen hittade jag en av mina favoriter - Infernal Affairs - på Movieline igår. Lycka! Film från Hongkong på vilken The Departed är baserad. (Tror att sluten är olika.) Den är hursomhelst väldigt spännande och handlar om en man som infiltrerar triaderna (maffian) och en som infiltrerar poliskåren. Båda försöker avslöja den andre och det är spännande från början till slut.

Härnäst blir det I'm Not There.

1 kommentar:

Kath sa...

järn 3:an är ju så underbart fin! såg den på bio och blev alldeles tagen. definitivt en film jag vill ha i min ägo. :)