tisdag 23 juni 2009

"Il Signor Nilsson era già sveglio"

(”Herr Nilsson var redan vaken”)

Tydligen har GU:s italienskainstitution (som egentligen inte finns längre eftersom den ingår i en större med ett längre namn som jag inte har lagt på minnet) startat en blogg för att man som student ska få öva sin italienska. Gulligt tycker jag och klickar mig dit någon gång i veckan. Idag hittade jag ett tips om att Pippi Långstrump nu mera finns som italiensk ljudbok och tog mig vidare för att lyssna på ett klipp. Det är häftigt att ha kommit så pass långt med ett språk att man förstår det viktiga i en uppläst text! (Synd att rösten som läste upp stycket var så påfrestande bara…)

Hursomhelst. Detta är på sätt och vis första dagen på min semester, bara det värt ett inlägg! Ingen mer är vaken just nu - och jag tycker om det. Jag har alltid tyckt om mornar, men lyckas i stort sett aldrig vakna innan de är över. Ska därför njuta extra mycket den här gången.

Inga kommentarer: