torsdag 13 mars 2008

Återstoden av dagen

...jag måste erkänna att känslan efter "Brokeback Mountain" har dröjt sig kvar hela dagen. Den dyker upp i vågor och jag kommer att tänka på olika detaljer ur filmen då och då. Lite som när man har drömt en hel natt och drömmen kommer tillbaka stötvis. Eller som när man försöker minnas vad som hände på fyllan också för den delen.

Har däremot inte varit helt sysslolös idag! Har bl.a. börjat fundera lite på en lösning på arkitektprovet. Tyckte till en början att temat ("Förändring, tid, rytm") tilltalade mig, men nu är jag inte lika säker längre. Upptäcker ständigt att varje ny idé inte riktigt passar in. Antingen är den för långsökt eller så håller den sig inte innanför ramarna för uppgiften. Tröstar mig med att jag har ganska exakt en månad på mig, så någonting borde man väll kunna skrapa ihop?

Nu blir det pasta och senare ikväll "Lords of Dogtown"! (Mycket film blir det när man är ledig!)

(Obs! Titeln lånad från mr Kazuo Ishiguro. Läste en gång hans "Never Let me Go"; varför blev det inget mer läst av honom?)

1 kommentar:

Anonym sa...

Brokeback Mountain will haunt you for a long, long time. Jag såg den för kanske en, två månader sedan, och det är en film som inte släpper taget om dig, på gott och ont.

Bernard Black soon? Jag volontärade också som kompanjon på benny and joon-kvällen, utan några bra tips till film nummer två dock. kan istället utlova trevligt sällskap. ja, du fattar.