måndag 25 augusti 2008

De tre dummaste misstagen osäkra personer gör och hur man undviker dem

Idag ska jag berätta om de tre potentiellt mest meningslösa böckerna som finns i bokhandeln just nu. Jag menar, det finns böcker och det finns böcker. Titlarna nedan verkar tillsammans tilltala en mängd människor (män, kvinnor respektive studenter) vilket skrämmer mig. Vill dock understryka att jag inte har läst någon av böckerna i fråga. Jag avskyr egentligen när folk uttalar sig om sånt som de inte har koll på, men i det här fallet är jag villig att (för mänsklighetens fortlevnad) göra ett undantag:

"Spelet" - Neil Strauss
Undertiteln säger allt: "en inträngande analys av raggningsexperternas hemliga sällskap". Tro mig, om du inte ens kan tala tillräckligt högt för att butiksbiträdet ska kunna höra vad du säger kommer inte den här boken göra dig till någon Don Juan. Eller Casanova. Eller Hugh Hefner.

"The Secret: hemligheten" - Rhonda Byrne
På Adlibris kan man läsa att:
"Fragment av den stora hemligheten har funnits tillgänglig i många berättartraditioner, i litteraturen, inom religionen och filosofier i århundraden. Nu finns för första gången alla pusselbitar samlade i en bok som kan vara livsavgörande för den som tar in budskapet. [...] Budskapet handlar om att återupptäcka den dolda, outnyttjade kraften i sitt inre och den vetskapen för med sig glädje på alla områden i ens liv."
...för övrigt ser bokens officiella hemsida ut att tillhöra Joe Labero.

"MVG i allt - Hemligheterna med att få högsta betyg i skolan" - Raman Mehrzad
Ärligt talat...läs kurslitteraturen istället! Vad för dig att tro att du slipper det bara du tar dig igenom det här häftet om studieteknik?

Snälla, låt mig slippa sälja fler av dem!

2 kommentarer:

Tevildo sa...

Fniss! Raman går i min klass! Och jag håller med dig till fullo i din analys!

Jag hade nog tänkt att försöka blogga litet mer, jag såg din kommentar nu. Trevligheter i helg/i veckan som kommer?

Kram!

Anonym sa...

bra start