lördag 7 november 2009

One done, x to go

Jag klarade första tentan på juristprogrammet på första försöket! (OCH med marginal!)

I kön fram till anslagstavlan med resultaten stod jag och bad en tyst bön om att hamna på 10p (gränsen för godkänt, eller B som det tydligen heter nu mer). Att någon framför hade fått 11 verkade oändligt avlägset. För att få tiden att gå försökte jag visualisera min kod och poängantalet 10, men lyckades aldrig pressa upp det till mer än 9,5 innan jag var framme.

Var tvungen att titta en extra gång på tavlan och en på internet innan det sjönk in att jag faktiskt hade klarat mig.

Trots att nästa tenta ligger redan på fredag känns det rätt bra just nu.

För första gången känns det som om jag faktiskt skulle kunna klara den här utbildningen. (Jag vet att jag borde tänkt det redan när jag kom in…)

För första gången känns det som om det uteslutande är en fråga om ifall jag faktiskt vill gå kvar eller inte.

Inga kommentarer: