onsdag 7 oktober 2009

Davy

Jag har länge varit skeptisk till att handla musik i form av mp3-filer eftersom jag tycker om Cd-skivan som format. (Mer djuplodande analys någon annan gång). För några dagar sedan tog jag dock det stora steget, fast mest p.g.a. att skivan inte finns att få på något annat sätt...

Skivan i fråga är Coconut Records/Jason Schwartzmans "Davy". (Är medveten om att jag har tjatat om karln tidigare, men det är min blogg så...)

Det var länge sedan jag hittade en skiva som var lika klockren! Vet inte hur jag ska beskriva genren, men inte trodde jag att det var något jag själv skulle fastna för! Fast det har jag och skivan har gått på repeat (vem använder ens den funktionen nu mer?) i min iPod sedan dess. Enda nackdelen är att den är förhållandevis kort så jag hinner lyssna på hela på väg till skolan, vilket i sin tur innebär att jag lyssnar på den två gr om dagen...

Inga kommentarer: