söndag 25 oktober 2009

Tenta, tenta, tenta

Tentan verkade lätt vid första anblicken men blev krångligare ju mer jag funderade.

Fnissade hysteriskt en stund i början eftersom en av föreläsarna döpt ett fiktivt bokförlag till Black Books. Sen gjorde jag allt för att klämma in ett citat eller åtminstone en anspelning på Bernard Black, men lyckades inte. Det fick mig i sin tur att glömma att jag skulle försöka krångla in ett citat från Hamlet för att förklara syftet med tryckfriheten. ("De stores vanvett bör bevakas väl.") Shakespeare kunde sin juridik. (Hittade det på utställningen med teaterkläder för någon vecka sedan.)

Var för övrigt nervös som f*n och tog med mig två blyertspennor och två kulspets, bara ut ifall att. (En vän tog en gång med sig två blyertspennor till en tenta - för att vara på den säkra sidan - och möttes av ett "ifylles med bläck" på försättsbladet.)

MEN nu är tentan färdig och jag tänker inte tjata mer om den.
...förrän den är rättad.

4 dagar kvar till Florens!

Inga kommentarer: