tisdag 20 oktober 2009

Tea time

Önskar att jag kunde säga att jag lidelsefullt ägnat mig åt den stundande tentan idag, men icke!

Det började bra; jag var inne på biblioteket redan vid nio, trots att jag egentligen inte tycker om Ekonomiska. Lyckades koncentrera mig i tre timmar men sen gick det utför. Sen blev det dags för en redovisning som fick mig att inse att jag har glömt mycket av förvaltningsrätten. (Eller hade jag ens förstått från början? Jag minns inte längre. Negativ rättskraft - hejdå!) Sedan dess har jag hur som helst inte kommit igång igen.

Fick i mig en välbehövlig kopp te efteråt i Haga i alla fall. Och så var House underhållande ikväll. Och min bok är bra. Så dagen var inte helt bortkastad.

Apropå te i Haga så var "Ljuvliga stunder" (trots namnet) väldigt gott, medan "Magiska under" inte verkar vara något att satsa på. Ska försöka komma ihåg det.

9 dagar kvar till Florens!

Inga kommentarer: