onsdag 21 oktober 2009

I ♥ Huckabees

Ska/borde börja göra mig i ordning snart (gick upp sju och är fortfarande inte klar, hur nu det gick till), men först måste jag få berätta om filmen som ligger högst upp på min vill-se-lista just nu! (Om jag nu hade haft en.)

"I Heart Huckabees"!

På Movieline beskrivs den såhär:

Albert (Jason Schwartzman) är en naturvän och ekologisk hjälte som läser dikter till stora stenar och planterar träd på parkeringsplatser. På senaste tiden har det dykt upp en afrikansk utbytesstudent överallt där Albert befinner sig. Vad beror det på? Och vad har egentligen affärsmannen Brad (Jude Law) från varuhuset Huckabees i bakfickan? Och hur står det egentligen till med brandmannen Tommy (Mark Wahlberg) som är så miljömedveten att han vägrar att åka med brandbilen vid utryckning utan istället cyklar bredvid?

Fantastiskt! Verkar kunna tillfredsställa min Wes Anderson -abstinens fram till "The Fantastic Mr Fox" i alla fall.


8 dagar kvar till Florens!

1 kommentar:

Nina sa...

jag tror jag dör! måste ses omedelbart! TOUT DE SUIT.